Cayma Hakkı ve İade Süreç Bilgileri

Cayma hakkı nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“Kanun”)gereğince,alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.

Cayma hakkı Nasıl Kullanılır?

Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istediğini bildirmesi gerekmektedir. Alıcının talebi aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini ödemekle yükümlüdür.

Ürün, iade edilirken teslimatı sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanın iade açıklama bölümü varsa eğer bu bölüm doldurulmalı ve fatura, Alıcı tarafından imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir.

 

6502 sayılı Tüketicinin KorunmasıHakkındaki Kanun ne zaman yürürlüğe girdi?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28.05.2014 tarihindeyürürlüğe girmiştir.

28.05.2014 tarihinden önce satın alınanürünlerde cayma hakkı nasıl kullanılır?

28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünler için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun geçerlidir. Bu kanuna göre, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve"kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkı süresi dışında kalan iade talepleri için geçerli süre ise 30 gündür.

Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?

Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır?


Cayma hakkı sürecinde iade kargo ücreti kime aittir?

Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti satıcılara aittir.Alıcılar ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.

 

Alıcı, ürünü kullansa bile iade edebilir mi?

Ürünün ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkını ortadan kaldırmaz.Satıcı, cayma süresi içinde ürünü alıcıya teslim etmişse alıcı, ürünü ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alıcı cayma hakkını kullanamaz.

 

Ürüne zarar verilmesi durumunda alıcıcayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?

Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsızlaşması alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa, alıcının, ürünün değerini veya değerindeki azalmayı satıcıya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararınızı tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına ilişkin alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir. 

Daha detaylı bilgi için 


Bkz. MesafeliSatışlar Yönetmeliği

 

Ürünü teslim alırken nelere dikkatedilmesi gerekir?

İade edilen ürün size ulaştığı zaman mutlaka kargo paketini kontrol edin.Kargoda bir hasar tespit etmeniz durumunda kargo görevlisine zabıt tutturun.Hasarlı kargolar için Kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.