CAYMA HAKKI NEDİR?

6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun" ("Kanun") gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak hiçbir sebep göstermeden ve kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakları vardır. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.

CAYMA HAKKI NASIL KULLANILIR?

Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 (on-dört) gün içinde ürünü iade etmek istediğini bildirmesi gerekmektedir. Sitede bulunan iade formunun mutlaka doldurulması gerekmektedir. İade formu doldurulmadan iade gönderilen ürünler kesinlikle teslim alınmamaktadır. İade formuna sayfanın altında bulunan "Ürün İadesi" kısmından ulaşabilirsiniz. Alıcının talebi alındıktan itibaren en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini ödemekle yükümlüdür.

Ürün, iade edilirken teslimatı sırasında alıcıya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanın iade açıklama bölümünde bulunan form doldurulmalı ve fatura, alıcı tarafından imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir.

6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUN NE ZAMAN YÜRÜRLÜĞE GİRDİ?

6502 sayılı "Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun" 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

CAYMA HAKKININ GEÇERLİ OLMADIĞI ÜRÜNLER NELERDİR?

- Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler,

- Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler (iç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)

- Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD, kaset vb.), basılı ürünler (kitap, dergi, vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri,

- Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler,

- Fiyatı, borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler (külçe, ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki tüm ürünler vb.)

- Tatil kategorisinden satın alınan otel, yurt içi / yurt dışı turlar, gezi ve uçak bileti gibi ürün ve hizmetler, bu ürün ve hizmetlerin iptal / iadesi, satıcı acente uygulaması doğrultusunda yapılır.

CAYMA HAKKI SÜRECİNDE İADE KARGO ÜCRETİ KİME AİTTİR?

Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde kargo ücreti satıcılara aittir. Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.

ALICI, ÜRÜNLERİ KULLANSA BİLE İADE EDEBİLİR Mİ?

Ürünün, ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkını ortadan kaldırmaz. Satıcı, cayma süresi içinde ürünü alıcıya teslim etmişse alıcı, ürünün ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alıcı, cayma hakkını kullanamaz.

ÜRÜNE ZARAR VERİLMESİ DURUMUNDA ALICI, CAYMA HAKKINI KULLANIP ÜRÜNÜ İADE EDEBİLİR Mİ?

Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkansızlaşması alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa, alıcının, ürünün değerini veya değerindeki azalmayı satıcıya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararınızı tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına ilişkin alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir. (bkz. Mesafeli Satışlar Yönetmeliği)

ÜRÜNÜ TESLİM ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMESİ GEREKİR?

Ürün size ulaştığı zaman mutlaka kargo paketini kontrol edin. Kargoda bir hasar tespit etmeniz durumunda kargo görevlisine zabıt tutturun. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.